Hej hopp

Goddagens!
Här har uppdatering som sagt blivit lidande, som vanligt!
Men denna gång på grund av att jag inte haft nåt fungerande internet.
I lördags var det som sagt tävlingsdax!
Hela dagen var totalt fullt upp.
Så om vi börjar med tävlingen så är jag nöjd med Calle.
Resultatet var inte det bästa, 8 fel.
Men jag är ändå nöjd med honom ridmässigt för tycker vi fick till lydnaden och ridbarheten relativt bra!
Direkt efter att vi kom hem lastade vi Lea och åkte till mej istället. 
Så att vi kunde ta Tärnmin och Lea på en sväng i skogen.
Lea är nämligen aldrig uteriden så är perfekt att börja med att hänga på stadiga Tärnmin :)
Efter lite stökande o och tjohejjandes från Lea kom vi iväg och det gick suuper!
Lea skärpte till sig faktiskt :)
När den ridturen var avklarad åkte jag på en gång och tog en tur i skogen på Marseille. 
Har börjat rida honom med hans sällskap, en jättesöt liten shettis som jag håller i longerlina som får hänga med ut på turerna.
Och de båda tycker det är jätteroligt och hurtar på haha ^^
Tillslut avsluta jag dagen med kärt återseende av klubba.
Den red jag mkt förra året men vi gick skilda vägar i slutet av förra våren.
Tanken är att jag ska starta henne på CR nu på fredag.
Så red henne ett pass och tog lite språng för att känna på henne och vart hon står i utbildningsläge nu :)
Gick bra och hon skötte sig bra.
Sen var det kvällen haha!

Idag red jag först Tärnmin en ordentlig sväng ute på grusvägarna, kändes fin och pigg och framåt.
Sedan direkt vidare till en pålle utanför Mjölby som jag ridit lite grann vid tidigare tillfällen.
Nu var det dock länge sen och vi skulle ta itu med lite galoppproblem.
Och kan säga att min dos av tur avverkades under det passet haha!!
Den bjuder inte helt ärligt framåt utan går o sparar sig lite och judt i galoppfattningarna tar den till lite fula sidor då.
Så mitt i ett bocksprång tvärvände den håll och då hängde jag lite löst ;)
Men de redde upp sig och vi avslutade passet jättebra men superfin galopp åt båda hållen!
Kändes jättefin när den väl släppte till och började trampa på lite mer ärligt.

Sitter i skrivande stund hemma, tanken var ett terrängbanebesök men hästen jag skulle rida hade tappat en sko så det blev inget.
Var en häst som jag aldrig ridit tidigare så det hade varit lite kul annars.
Jag som gillar att prova nya hästar :)
Men, kanske planerar in nåt terrängbanebesök senare i veckan och ev kan jag åka med Tärnmin då istället.
Återstår att se vad vi kommer iväg på!
Ska även ta o kolla upp ordentligt vad jag har för planer framöver ned hästarna och vilka tävlingar jag kommit in från reservlistan till, hehe.
Film på Calle från helgen kommer in kort.
Bild på Airi ifrån idag