Dags för uppdatering!

Nu så, äntligen har jag en lugn stund!
Har inte skett under de närmaste dagarna.
I fredags var det som sagt dags för att åka till euro-vets i Halmstad med Marseille.
Även Lalle fick ju hänga med som sagt och bli igenomkollad.
När vi tillsist var framme började vi med Lalle.
Började dock tveksamt, han vägrade nämligen att springa på bandet.
Försökte några gånger men Per trodde att det skulle bli svårt att få honom till det idag.
Så istället blev han igenomkollad med ultraljud och allt såg väldigt bra ut!
Inget alls att anmärka på :)
Så det blev köp!
Med Marseille hade jag nästan räknat med att de skulle gå dåligt...
Vi började på bandet och jag såg att han inte gick helt helt rent.
Men tyckte dock att det såg lite bättre ut än sist.
Sedan röntgades franknäet igen och han jämförde med bilderna från januari.
Och faktiskt så såg det bättre ut!
På flera ställen där det såg dåligt ut förra gången hade det blivit en liten förbättring.
Så han lät faktiskt riktigt positiv!
Dock går det ju inte att avgöra än hur pass bra han blir men det är ju helt klart ett steg i rätt riktning!
Så vi rullade hem glada och nöjda och med min nya stjärna dessutom.

Igår var det Tärnmins tur att komma ut och åka.
Till Åkerbo på fälttävlan!
Och han var väldigt glad över att vara tillbaka på tävlingarna märktes!
Han var jättepigg och framåt och gick super!
48 straff i dressyren, felfri banhoppning och en del tidsfel i terrängen för att jag höll igen lite.
Var så himla halt och lerigt så jag fjöntred lite i mitt egna tempo :)
Hamna några utanför placering.
Var jättekul att komma ut på fälttävlan igen!

Idag har jag ridit Lalle för första gången efter köpet.
Vi tog en sväng i skogen och det gick jättebra!
Han var väldigt pigg och framåt, lite tittig men inte hysterisk utan skötte sig mkt bra!
Blir nog bra det här :)