Gonatt

Gokväll, nu är jag utvilad kan jag säga.

För andra dagen irad somnar jag på morgonen utan att komma ihåg att ställa klockan!
Har sovit längre än normalt o vaknat självmant.
Så har fått hålla ett jäkla tempo under dagarna för att hinna allt.
Idag travade iaf Tärnmin på i friskt tempo o rörde sig bra igen!
Egentligen har det bara varit nåt småsteg härovar som han linkar till, som att han trampat till på nåt.
Men eftersom jag fått lite nojja efter den gången då för två år sedan när han trampade på en sten o jag förmodligen började rida för tidigt då han var öm i sulan lång tid efteråt o han blev halt på andra benet istället, så har vi väntat längre denna gång,
Nu ser han iaf bra ut, dock rycker han fortfarande lite när man trycker med visitertången i tån, svårt att avgöra om han är sjåpig eller om han fortfarande är lite öm. 
Så tar det säkra före det osäkra denna gång.
Jag är ju alltid sådär "han får inte vila för han är gammal o måste hålla igång",
O följden av det sist blev ju att han vart stillastående desto längre tid istället.
Så jag har ändrat lite på mej med åren, hehe.
Man lär sig alltid nåt o man ändrar lite inställning 😉
Men så ja, snart kör vi igång igen.
De som blivit ridna idag har skött sig ganska bra.
Inga superpass på nån men ganska okej pass.
Imorn ska det va många plusgrader igen så jag planerar in hoppning imorn, skulle helst åka iväg på lektion.
Men har inte fått svar om det finns nån ledig plats än, så det återstår att se.
Dags att känna på läget inför tävlingen på lördag 😊
Ska bli kul!
Har nu lagt mej för att sova med Ung o bortskämd på tvn.
Har inte sett nåt tidigare avsnitt på det denna säsong, så är intr så insatt.
Men somna lär jag nog göra i vilket fall som helst.
Gonatt!