Pigga hästar

Hästarna är suuuuperpigga!
Door skulle nog behöva nån omväxling egentligen.
Han har lite för mkt energi för att koncentrera sig.
Idag slängde han sig en gång så jag nästan kände att jag hamna ur balans, hehe.
Men bara nästan 😂
Kom iordning med allt snabb igen.
Men i första galoppen slet han till med huvudet o kasta sig rätt upp så gramanen sprack.
Den gick av....
Dessvärre vågar jag inte riktgt hoppa av honom när han är såhär för rätt som det är så slänger han sig iväg så jag tappar honom.
Så jag böjde med ner o fick sträckte mej efter knäppet i sadelgjorden.
O lyckades få loss den trasiga delen.
Sen red jag därför passet 😊
Han känns faktlskt fin!
Lite slängig med huvudet bitvis men det är väl överskottsenergi.
Tärnmin fick ett jättebra dressyrpass i snön faktiskt.
Han var jättepigg o gasa likt en racerponny, men släppte till jättebra på slutet.
Första gången på ett tag han kändes så himla genomsläpplig i hela kroppen.
Kul!
Det är väl lika bra de går varje dag nu när de är såhär pigga hehe 🙈 (null)