Vad är en utekväll på stan...

Natten gick trögt...

Men var tillslut klar, körde mina 40 mil.
Åkte hemifrån klockan 01.00 o klev in genom dörrn kl 11.00 igen...
Gick o la men i 2-3 timmar o vaknade jättefrusen.
Men klädde på mej o åkte till Tärnmin.
En annan person var ridsugen idag så vi tog en promenad i skogen o jag knallade med.
Prickade in en störtskur också.
Därefter åkte jag o vidare till de andra kusarna.
Klippte först Marseille så det var gjort.
Var väldigt sugen på en utekväll ikväll, o ta en sväng till vattenhålet.
Men jag hade redan planerat att rida alla... så vattenhålet fick klara sig utan mej, hehe.
Red först ut med Kladde, provade ett babypelham idag.
Hon kändes rätt tillfreds med det,
Ska prova att hoppa henne med det imorn har jag tänkt.
Blir intressant.
Därefter varte Lador.
Han känns fin o är snäll o skötsam, men väldigt ojämn muskulärt.
Så den närmaste tiden kommer bli fokus på att försöka muskla upp honom igen o rida honom mkt rakställd.
Han ramlar väldigt mkt åt ett håll.
Men han blir inte sur när man pressar honom eller nåt utan faktiskt väldigt samarbetsvillig.
Avslutade med dressyr på Marseille.
Lite roligt att ta honom sist, han är så himla enkel.
Att gå från Lador till honom är som att sitta upp o trycka på en knapp.
Han är så himla lättriden o så känslig.
Inte för att Lador är okänslig o svår.
Definitivt inte. 
Han är också lättriden, känslig för skänkeln o mjuk i munnen.
Men, det är betydligt mer häst att rida ihop.
Han kräver mer driv för att hålla engagemanget kvar....
Marseille behöver liksom inte underhållas lika mkt, han är mer på plats.
Idag gjorde han dessutom byte i vartredje lite bättre än sist.
Visst, det är inte så flashiga byten men det är ju lydnaden jag vill ha fram.
Det är ju ingen dressyrhäst, hehe.
Rengjorde sedan lite träns, helt okej lördagkväll 😜
Vad är en utekväll mot att spendera kvällen hos sina stjärnor? ⭐️
Nu ska jag sova, o det ska bli så skönt med en fri dag imorn - inte en klocka i sikte..
Gooonight!

Kommentera här: