Snart slut på 2013!

Idag är det nyårsafton, fasiken vad året har gått fort!
Detta år har varit bergochdalbana kan jag väl säga.
Men mestadels har det varit positiva dagar och mycket roliga händelser.
En salig blandning men mest tummen upp får jag väl uttrycka det.
Jag hoppas på att 2014 blir ett lika bra tävlingsår som detta har varit iallafall.
Tävlandet är den delen som gått som ständigt gått uppåt.
När jag sitter här vid datorn är det bara att snegla mot väggen där rosetterna hänger och tänka på alla dessa placeringar som trillat in under detta år.
NÖJD!
 
Nog pratat om det, imorse var jag i stallet tidigt, väldigt tidigt...
Redan klockan 6 hade jag suttit upp på Tärnmin och vi körde på lite hoppning idag.
Han kändes mycket pigg och glad och hoppade bra och lätt :)
Om lite mindre om två veckor gör vi comeback på tävlingsbanan om inget oförutsett händer.
Han har inte varit på tävling sedan sista fälttävlan, och det är många månader sen nu, hehe.
Får göra mej beredd på mycket tittig och fjantig häst.
Därefter blev det ett pass i ridhuset med Marseille.
Första ridpasset inne på två veckor.
Efter enbart lugnare ridpass och skojjsiga skogsturer har vi nu kört igång som vanligt igen :)
Hoppas på att hoppningen fungerar bra nu efter vilan så att han också kan få åka på samma tävling som Tärnmin.
Han har ju hållt igång nu under dessa två veckor men haft semester från själva tränandet, inte ridits riktigt lika många dagar varje vecka.
Så han är ju igång i benen och konditionen har han ju inte tappat, enbart huvudet som fått vila!
Så rullar det bara på som vanligt ska han också ut och hoppa snart igen.
Red sedan Seppo och Aldrie som jag red mycket utan stigbyglar idag och de båda gick MKT bra!
Speciellt Seppo.
När man gör galoppombyten med honom kastar han sig gärna iväg lite grann.
Och ibland kommer det ett och annat luftsprång också, haha.
Det blev mycket stadigare byten när jag red utan stigbyglar och kunde sitta emot mer :)
Duktiga hästar!
 
Nu börjar klockan ticka mot 22 och vio har ätit god mat och ska allddeles strax fika!
Hoppas erat nyårsfirande blir kanon!
Tack för detta år, kram på er!
 
 En utav de allra roligaste dagarna under året! Tärnmins bästa tävlingsresultat