Lite nytt 😊

NU ska vi se om jag kan fĂ„ till nĂ„n text 😊
Jag vet inte hur mÄnga gÄnger jag pÄbörjat ett inlÀgg.
Men orden dyker inte upp riktigt.
För tillfÀllet Àr inte allt pÄ topp....
AllmÀnt trassel som sÀtter sig pÄ tvÀren.
Mkt funderingar fram o tillbaka om vad som Ă€r rĂ€tt, o vad man Ă€n kommer fram till brukar det ju bli fel... typ 🙈
Har lite för mkt i huvudet för tillfÀllet helt enkelt.
Men vill ju Ă€ndĂ„ dra lite uppdatering om lĂ€get 😊
Kommer inte ens ihÄg vad jag berÀttade om sist.
Men Razzel har iaf varit o blivit igenomgÄngen av veterinÀr o Àr fullt frisk!
SÄ nu kör vi pÄ som vanligt.
Vilade nÄn vecka dÀr efter sÄret pÄ knÀet men det var ingen fara sÄ sedan i onsdags har vi kört pÄ igen.
Tanken Àr en trÀning denna vecka o sedan gÄ vidare med lite mer aktiv försÀljning.
Han kÀnns bra iaf!
Mer o mer hamnar han automatiskt i uppförsbacke i arbetet. 
KĂ€nns riktigt bra 😊

Door kÀnns som smör i dressyrarbetet.
SĂ„ himla mjuk o trevlig.
O vad det kommer av vet jag faktiskt inte.
Han har ju liksom inte varit det under de tidigare fem Ă„ren 😂
Men ja, han kÀnns riktigt, riktigt trevlig i markarbetet.
Sedan gjorde han en superbra hopptrÀning förra veckan.
Hoppade lite större o han gjorde riktigt bra sprÄng.
Tog tag i det sjÀlv lite utifrÄn o ja, kÀndes fin helt enkelt.
IgÄr fick han Äka pÄ öppen bana o hoppa lite.
Första gÄngen han Àr ivÀg pÄ sÄnt pÄ fyra mÄnader.
O jag Àr vÀl rÀtt hyggligt nöjd.
Hoppade bara lÄgt o visst, spÀnd var han emellanÄt o det kom ett stopp.
Men han tog tag i hindrena o var inte sÄdÀr tveksam att han fryser i sprÄngen o hoppar dÄligt liksom.
Visst, spĂ€nd o stoppet var nĂ€r han tittade till pĂ„ ett hinder.
Men inte tveksam pÄ hindrena i sig annars.
NÀsta gÄng gÄr det nog ytterligare lite bÀttre hoppas jag.
Jag försöker att hÄlla mej sjÀlv "likadan" oavsett vad han gör.
SÄ det inte blir att jag börjar grejja med handen eller sÀtta honom i Ànnu större press bara för att han blir spÀnd utan lite mer bara kör pÄ liksom sÄ fÄr det blir vad det blir.
Jag hoppas pÄ att det hÀr fungerar, o jag har ju inte sÄ mkt att förlora pÄ att prova mej fram.
Vi kÀmpar pÄ helt enkelt.

SÄ hÀr Àr vi just nu.
Ska försöka fÄ till lite trÀningar i veckan för bÀgge som sagt.
Men just för tillfÀllet Àr det lite rörigt med allt jag mÄste fÄ till.
SÄ det fÄr anpassas lite utefter resten av livet ser ut helt enkelt.
SĂ„ Ă€r det ibland 😊
(null)