Häst bortskänkes 🤬

Nästan, jag är lite trött på min stolliga häst.
Igår var han hos osteopaten.
Det såg rätt bra ut, o han ställde sig inte rätt upp o slog sönder taket iår 😂
Han var superfin i rygg o bakdel.
Inget alls som behövde göras.
Men halsen o nacken fick lite behandling som vanligt.
Han har även fått en mjukdelsskada uppe i nacken typ, som dock ser bra ut.
Satt lite fast i de tre första kotorna.
Så där blev det lite typ hokus pokus.. 🤣
Door såg ut som att han tror att han skulle strypas typ, haha.
Behövde inget återbesök eller så utan ska köra på nu.
Lite lugnare pass onsdag, torsdag o fredag.
Sen ska vi börja med hoppningen på allvar igen 😊
Men, sen var han en riktigt dumbom den där knäppa hästen på hemresan.
Allså när vi åkte hem sist för en månad sedan när han blev behandlad hos veterinären levde han fan precis när jag skulle parkera hemma.
O nu när jag åkte hem började han i Mjölby att bete sig som en jäkla illbatting.
Sparka, hoppa o slog med frambenen o slängde sig på väggen i transporten.
Helt tokig.
Han gör så när han tröttnar o typ vill ut NU.
Men när jag svängde in hemma slutade han istället denna gång,
Det här är nån ny grejj han börjat med.
Kände bara, "äääee jag slår av kameran så får han sparka bäst han vill".
Sedan hade hade nästan helt o hållet fått av sig transportskydden på fram.
O fått två sår på bringan.
Har väl slått i bommen eller nåt.
Jäkla häst att alltid komma på massa ny skit att styra med.
Han som alltid varit schysst i körningen.
Det har hänt ett par tillfällen för några år sedan.
Fast inte såhär o inte att han bara är förbannad.
Utan det har nog varit de gångerna att han blivit nervös för nåt först o sedan börjat grejja lite.
Men nu tröttnade han bara.
Så igår var han gratis 😂 (null)
Door spanar in "katt o råtta-lek" 🤪