En ledig stund

Vad passar bättre än en liten uppdatering när man vaknar tidigare än man behöver? 😊
Ska snart ge mej ut på söndagsrundan o senare idag ska jag köra en extrarunda sen.
Det är kris på jobbet, vilket jag typ alltid säger.
Men nu äre på allvar igen 😂
Snart är vi där igen, lika kaos som förra sommaren.
Har inte varit hemma före 8-9 en enda dag den här veckan.
O all min lediga tid går åt till hästarna.
Både Sparris o Lador o jag (allra mest jag 🤣) har hårdträning nu.
Vi har varit på våra första hopplektioner efter knäincidenten den här veckan.
Så himla roligt!
Lador skötte sig riktigt bra.
Vi var lite otrimmade i starten men bara rullade på genom lite banor o på slutet stämde det riktigt bra.
Sparris var som ett riktigt popcorn på sin träning.
Bockade lite grann o flaxade runt.
Just nu kör jag lite hårdträning med tekniken för hennes del.
Får repetera en del för att vi ska komma tillbaka dit vi var innan.
Hon är ju en häst som alltid behöver "träna" sin hoppteknik en del.
Hon tappar lätt språngkurva på räckena främst.
Blir lätt väldigt flack iome att hon tar allting framåt.
Men man behöver inte vara rädd för att det ska gå för långsamt för tillfället iaf, haha.
Hon sprang som en gasell.
Iaf, jätteroligt att vara igång på allvar.
Jag behöver träna upp min stabilitet själv också.
Har lagt av mej lite med sitsen under de här två månaderna utan lektioner.
Men det är bara kämpa nu.
Knäet blir bättre hela tiden, jag tränar myyycket flås på jobbet o styrka i alla trappor.
Blir trött i knäet av mycket trappspringning men ska man bli bättre måste man även "känna något".
En träning som aldrig tar emot tar en ju inte framåt.
Jag är taggad på tävling om två veckor nu iaf.

Sparris har fått ett nytt bett dessutom.
Ett Fager Frans.
Hon känns bekväm med det så kör på med det som ett alternativ till Nova o det vanliga raka.
Det märktes att jag kommer åt lite nya sidor för hon blev lite upprörd igår när jag red med Fagerbettet för andra gången.
Hon får en annan form med det.
Inte lika inbockad med nosen utan tar stödet länge fram, vilket är precis vad hon behöver.
Då blev det ju också lite jobbigare.
Så hon var lite rörig.
Men det blir toppen att alternera emellan dessa känner jag.
Hon behöver komma uppåt o framåt med nosen för att stärka resten av kroppen o arbeta i en ännu mer ändamålsenlig form.
Hon tappar ju ryggen direkt när hon släpper kontakten med bettet.
(null)