Soooorry!

Nu har det gått många dagar - igen!
Alltså veckorna bara flyger fram o mina dagar är totalt fullspäckade.
Både med jobb o hästar.
I söndags var ju Razzle o Door o hoppade hos Siri, vilket gick bra.
De fick jobba på med en lång studsserie o jag fick kämpa på med sitsen. 
Sedan lite bana.
Razzle hoppar fantastiska språng, väldigt storhoppande som jag alltid upprepar, hehe.
Men han är ju helt super.
Door var väldigt spänd till en början men hoppade rätt bra han också.
Har lite jobb att komma igenom för att släppa lite på hans mentala spänningar.
Såfort han kommer till ett nytt ställe eller som nu, fick vara själv i nytt otäckt ridhus så blir han ju lite blockerad.
Han är så uppe i sin spänning att vi tappar flyt o takt.
Men jag ska försöka komma iväg med honom dit igen också, jag är väldigt nöjd med träningarna så vill gärna köra på nu.
Dock vet jag inte riktigt om jag kan komma iväg nåt just nu.
Min bil mår inte prima, behöver nya bromsar....
Det gnisslar som fasen o vet inte ännu ifall det är så bra att dra iväg på sånna lite längre resor.
O på tisdag ska jag försöka få till en vaccinering på Door.
Så då blir det ju ingen hoppning i början av veckan.
Så vi får se, det bästa vore ju om bilen kunde hålla ut över helgen.
Men den får gås igenom först innan jag planerar in nåt.

Imorn blir det att hoppa på öppen bana i Nykyrka igen.
Door o Finskimmeln ska få köra på då. Blir kul!
Tanken är också att prova nytt bett på Door.
Han hoppas ju alltid med jaktkandar.
Men numera är han ju rätt lydig...
Behöver egentligen mest hävstångseffekten de tillfällen som han tar bettet o löper amok.
Så har idag provat att rida med baby-pelham med två tyglar i markarbetet.
För att kunna "rida" med den mildare tygeln o bara ta tag i hävstångstygeln när det behövs.
Blir spännande att se hur han fungerar i hoppningen med detta.
Det är ju bara att passa på att prova sig fram nu när vi ändå bara tränar.
Tävlingarna ser ju ut att dröja liksom.

Annars får jag väl säga att Corona inte "drabbat" mej så jättemkt hittills.
Jag gör ju ungefär precis det jag brukar.
Jobbar o rider.
Träffar några få personer på jobbet precis som vanligt.
Träffar några få personer i stallet som vanligt, hehe!
Det är mitt liv det 😂
Man får vara tacksam sålänge man håller sig frisk o sålänge man har jobbet i behåll.
De finns de som är mkt mer hårt drabbade än mej i dagsläget.
Så jag får känna mej tacksam faktiskt.

Imorn lär det bli en heldag med hästarna. 
Öppen bana på förmiddagen o sedan ska resten ridas.
Tärnmin ska ridas av en annan person på eftermiddagen så trimmade igenom honom lite idag för att han ska vara lite lättriden.
Har mest ridit ut honom senaste tiden kom jag på häromdagen 🤣

Ska försöka hålla er uppdaterade lite bättre om vad som händer, men lovar inget 😊
Ha det bra!  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)
En styck blank häst 📀💎
(null)