Ena ut, nästa in...

Hej på er!
Det har varit fullt upp denna vecka med jobb o en massa annat.
Igår var tex en riktig bilköp/sälj dag 😂
Åkte o köpte en "ny" bil på förmiddagen o sålde även min gamla på eftermiddagen.
Så fick det hela överstökat snabbt över en dag.
Skönt!
Det blev en Hyundai till, haha.
Fast några år nyare bara.
Jag går ju in för det här, två av samma modell irad liksom.
Först hade jag två Saab 9-5or efter varandra. 
O nu är jag inne på min andra Hyundai santa fe 😂
Men alltså det är så skönt när man vet vad man har att förvänta sig lite grann. 
Nu vet jag att jag gillar santa fe i inredningen o körmässigt.
Så det fick bli en till.
Hade man inte haft häst hade det ju varit mkt enklare för då hade jag köpt mej nån liten plutt att åka runt i bara.
Men när man ska hänga på en stor o tung transport  o kunna köra två 170 hästar krävs det ju även en dragkrok o lite ork i motorn 😊
Men det blir nog bra det här.
Fast Lador tyckte inte om den 😂
Han är ju extremt känslig för förändringar o tål inte riktigt när det kommer en ny bil o parkerar utanför banan.
Han är van vid svarta bilar, kommer det en vit eller röd eller nåt blir det lite kaiko i hans hjärna.
Men den här var liksom mörkgrå o den gamla var svart????
Hur mkt skillnad kan det vara 😂
Kan ha berott på att det var extralysen på den här o inte på den gamla.
Han var iaf inte nöjd när han reds på banan. 
Känslig herre får jag lov att säga.

Nu är det iaf helg!
Har jobbat många timmar inatt o ska även jobba natten som kommer.
Ska man spendera pengar såhär så får man ju se till att de kommer in lite mer pengar också hehe 😉
Alla hästarna ska ridas idag också.
Första helgen sedan före midsommar utan tävling.
Alltså fem veckor irad som det var ngt att åka på.
Det har varit jättekul att komma iväg såpass mkt.
Men kan ju vara skönt med en hemma helg också såklart 😊
Imorn är tanken att hoppa igenom hästarna lite.
Hela högen kan behöva skutta.
Inget jätteavancerat har jag nog inte tänkt men just ta lite språng.
Door ska ju på pay & jump på tisdag igen iaf, o Razzle ska försöka få till nån träning 😊
Sen får vi se vad som händer.
Hoppas ni får en trevlig helg iaf! (null)
Men åååååhh va fin han är den lille rackaren! 😍