Första tävlingsdagen

Fullt ös..
Jobbet inatt gick hyfsat smidigt som tur var.
Åkte strax före 9 till tävlingen. 
Sedan hoppade vi iaf våran första runda för helgen idag.
En 110 runda.
Kan säga att jag red som en kratta.
Det började sådär redan från start.
Lador var rätt på tårna när jag skulle börja jogga fram o under första varvet tittade han till på en skugga på marken o hoppa rätt upp i luften.
Det var den ryggen typ... 😂
Kände mej inte jättesmidig.
Sen nästa varv ville han inte gå förbi en hög med hästskit som låg på marken.
O då slängde han sig iväg o försökte ta bettet o springa tillbaka.
O lite grann där tappade jag känseln för all smärta typ o sen tänkte jag inte så mkt mer på det haha.
Kände att det skulle nog bli llte att kämpa med idag.
Sen var han egentligen coolare än sist på framhoppningen.
Han blir ju lätt skrämd av andra hästar o de får inte komma för nära, då tkr han det blir otäckt,
Men han kändes lite bättre där.
Sen red jag som en fullkomlig kratta i hoppningen!
Genast när det blir det här att jag inte litar på om han ska ta bettet o tvärvända så börjar jag schasa på honom.
Så sprången på framhoppningen var riktigt kassa, från min sida då.
Kändes inte bra alls.
Men ja, inne på banan var han sedan mer spänd istället än för några veckor sedan.
Slängde sig helt om kraftigt en gång så jag nästan tappade balansen.
Men bara nästan 😂
Hoppningen gick mkt bättre än på framhoppningen men fick inte riktigt de där fina lägena som det oftast blir.
Blev lite av o på.
Ett tidsfel i grunden så det var lite snopet men jaja.
För övrigt då.
Jag vet faktiskt inte helt vad det berodde på att jag inte fick nåt flyt idag. 
Tror att han var llte för oengagerad i galoppen samtidigt som han var lite spänd i kroppen.
Men jag är inte helt säker.
Min tanke är att höja upp nacken ett snäpp imorn o försöka få lite mer tryck.
O se om han glömmer bort det som är läskigt.
Vet inte alls om det är rätt upplägg faktiskt.
Men måste ju prova nåt iaf.
Så tanken är att han ska gå en 120 imorn.
Känns inte jättelovande iome att han "bråkade" llte idag o att jag inte fick till nån bra hoppning.
Men nån gång måste man ju testa gränserna llte grann.
Han fick nämligen ett litet idiotryck till efter avslutad runda o ställde sig o kasta sig ut på gräsmattan bredvid framhoppningen.
MEN, jag fick honom att gå tillbaka dit jag ville.
Sen var han smått hysterisk när jag skulle leda bort honom till uppstallningen.
Travade fram o slängde sig hit o dit.
Kände bara att vafan göra inga andra hästar såhär för 😂😂
Så pågrund av dessa små grejjer som har uppstått idag tror jag att det kan gå åt skogen imorn.
Att han är värre än idag, men nån gång måste man ju prova liksom.
Man kan ju inte försöka "söva" honom resten av livet utan känner nog att det är dags att ta nästa steg nu o kolla av vad som händer.
Så vem vet, vi kanske inte kommer in på framhoppningen imorn ens.
Men då får vi agera utifrån det.
O får jag inget flyt alls på hindrena så får jag väl avstå från rundan.
Värre än att prova o se är det ju inte 😊
Det kan vara en spännande uppdatering om morgondagen för er haha!
Imorn vi den här tiden vet vi iaf... (null)