Ridning!

Nu har jag även ridit på Dååår!
Det var med nöp o näppe jag fick upp sadeln på ryggen.
Den var i tyngsta laget på vad jag kan bära för tillfället känner jag.
Men jag klättrade upp på en stol så tillslut var allt på plats.
Att sitta upp gick lättare idag iaf.
Sa till honom att idag är det totalförbjudet att slänga sig eller göra några luftsprång 😂
En slängning kom det....
Jag funderade liksom på innan om jag klarar ut nån tvärvändning sådär.
Eller om man blir så koncentrerad på att hålla ryggen i rätt läge så man tappar balansen istället.
Men man handlade rent instinktivt får jag väl säga.
Hjärnan hann inte reagera på att undvika smärta utan när han slängde sig hängde jag med av ren reflex liksom.
Så jag ramlade inte av o det gjorde inte jätteont.
Kändes lite men mest obehag liksom.
Annars var han snäll.
Joggade bara idag.
Blev trött i ryggen rätt fort.
Men faktiskt så gjorde det inget ont i vare sig skinkan eller ryggen.
Det gjorde det ju inte på Tärnmin heller.
Känns rätt bra.
Så nu är det bara att öka upp passen lite mer för varje dag.
Det svåraste var att komma av men det börjar jag hitta en teknik för nu.
Så det funkar!
Jag är laddad! 😃 (null)