En vecka senare

Tjena.
Jag drog aldrig nån slutrapport från förra helgen.
Men kan väl enkelt säga att Door var precis så vild som jag befarat…
Har inte mkt mer att säga faktiskt.
Men det är glömt nu!
Det är nåt som ingår i livet med Door 😜
Jag var besviken efter rundan för han höll på att krångla, gick inte in på banan, slängde sig runt o ställde sig som en tok, var jättespänd inne på banan osv.
Men vid närmare eftertanke så var faktiskt inte hindrena nåt problem. 
Han blev aldrig sådär låst i överlinjen eller hoppade spänt så att han inte räckte till på linjer osv.
Tvärtom höll han rätt bra galopp för att vara så spänd som han var.
Så jag bråkar inte med honom den här veckan att han ska iväg på "repetion" utan han får chilla läget 😉
Han har gått hemma denna vecka med dressyrarbete o longering.
Men nästa vecka tänkte jag vi ska på träning igen.
Hoppas det kan kännas lite mer avspänt då.
Sparris har tyvärr fått ytterligare (!) ett överben!
O iome att underlaget varit kaos den här veckan så har hon vilat. 
Men idag tänkte jag röra på henne.
Tärnminbus har varit ute o lufsat lite i mörkret denna vecka.
Känns pigg o alert 😊

Jag har även denna vecka provat en ny sadel.
Tyvärr ser jag mej själv rida (alltså på film) alldeles för sällan.
Men nu efter tävlingens filmer så såg jag verkligen vad som har varit lite grann ett problem med Sparris.
Jag kommer liksom inte upp ur sadeln tillräckligt snabbt o hon påverkas väldigt mkt av det.
Så tankarna har gått nu till att det börjar bli dags för mej o min älskade Antares classic att gå skilda vägar.
Jag tkr jättemkt om den här sadeln. 
Har verkligen fått så mkt bättre skänkelläge med hjälp av den.
Men jag har alltid tyckt att sitsen är i djupaste laget, även om jag inte "stört" mej på det tidigare.
Men när jag ser hur jag rider Sparris förstår jag att ett sadelbyte nog kommer bli nödvändigt.
Sad moment….. 
Jag vill nog egentligen allra helst ha en Antares igen, fast en flatare modell.
Men nu i veckan la jag på en Equipe synergi på Door.
O den låg överraskande bra!
Dock var det fel storlek för mej så gick inte riktigt att säga varken eller.
Kanske ska vidga sökningarna lite o kolla upp Equipe också.
Det kommer inte ske nåt sadelbyte nästa vecka liksom men ska börja kolla runt lite o checka marknaden.
Tror det är vad som behövs för att ta nästa steg framåt. 
Även om jag har varit supernöjd med min nuvarande 😊 (null)
Doors päls är så blank att man kan spegla sig nästan, trots att det är vinter 🤩
(null)
Såhär ser mina kusar ut i ryggen.
O Antares Classic ligger som en smäck på deras ryggar rent modellmässigt.
Dock är min sadel aningens för vid för bägge (köpte den när jag hade Kladde) så de behöver ha rätt tjock padd.
Därav skulle jag också vilja gå ner en storlek på bomvidden…