Tungt

Hej på er!
Det går lite tungt just nu, känner mej trasig över hur läget är för tillfället.
Igår besökte jag min mormor som hamnat på en avdelning för "icke-coronasmittade" o fick ta emot besök för första gången på en månad typ.
Jättekul att ses men samtidigt såklart ledsamt att det blivit såhär tokigt.
O efteråt fick jag gå in på covid-avdelningen för att säga hejdå till morfar.
Iklädd full Coronautrustning.
Andningsskydd o visir med mera.
Tydligen avstannar virusspridningen väldigt snabbt när personen avlidit men det krävs ju skydd ändå.
Kändes på nåt sätt värre att behöva stå bakom skyddsutrustning o ta farväl än att gå in "som vanligt"..
Veta att det är den här smittan som förstört liv.
Hemskt att se hur dant sjukdomen bryter ner människor.
Jag ber till högre makter att vaccinet kommer bromsa smittspridningen.
Var rädda om er ❤️

Men iaf, idag har jag iaf tagit ut hästarna på lite motionering.
Stenhårt o backen men de är broddade o fick jogga lite grann.
Kändes kul!
Är på G för att åka o hoppa nåt nästa vecka.
Ska se var o när vi kan få till det.
Inatt börjar även jobbet igen efter två nätters ledighet.
Har ju fått smak på att INTE gå ut på natten nu när man varit hemma två nätter 😂
Men joorå, jag ska inte klaga.
Jag har jobbet kvar trivs ju med mina arbetstider egentligen.
Bara nu senaste tiden som jag varit konstant trött.
Men det vet man ju - det varar inte för evigt även om det känns så nu.
Nu ska jag åka o slutföra sista stallpasset på min julskötsel i ett annat stall.
Motion har jag jag fått senaste veckan även om jag inte ridit lika mkt som vanligt.
För det är väldigt slit med typ 18 hästar att ta hand om.
Det räcker kanske med 3 faktiskt 😂
God fortsättning, ha det bra! (null)