Dålig förlorare

Tjatja!
Det känns som att mina dygn är för korta...
Just nu är det väldigt mkt.
Eller jag vet inte...?
Jag tkr jag säger jämt att det är mkt. Så snarare är det nog så att allt är som vanligt 😂
Mkt jobb, mkt hästar.

Om vi tar träningarna denna vecka så var det först Lilleskutt i onsdags på träning hos Tord.
Han har ju varit väldigt het en period, o är det fortfarande.
Men det känns om att vi på gång nu.
Har kämpat på som fasen med att utöka galoppregistret senaste tiden.
Jobbat mkt med studs, bommar, förvänd galopp osv osv.
För att han ska hålla en jämn rytm utan att tappa balans.
O jag tror nog det givit lite resultat nu.
För på träningen i onsdags hoppade han riktigt bra.
Lite lågt på uppvärmningen o då sprang han en del men ändå hyggliga språng.
Sedan hoppade han lite större på banan o jävlar vilket tryck det var i sprången.
Han får fler o fler lägen, alltså han är starkare o får jämnare språng oavsett om han kommer lite utifrån eller lite nära.
Jag är riktigt nöjd över banan.
Det hade jag velat ha på film, men tyvärr fanns det inte i närheten som kunde filma.
Men bra gick han iaf 🤩

Door o Razzle var på träning hos Siri i veckan.
O jag måste berömma de där hästarna som är såpass schyssta att jag klarar av att åka med dem ensam såhär.
Riktigt kul att det funkar.
Razzle var iaf först ut.
Han gick bra!
Inte riktigt bästa, bästa gången någonsin men bra iaf.
Hoppade jämnt o fint o det hände inget särskilt, haha.
Känns lydig o reglerbar.
Door överraskade med att kännas riktigt bra!
Till att börja med blev det en prövning när en annan häst skulle gå ut ifrån ridhuset o han blev kvar själv.
Han sprang inte ut 😂
Spänd var han men det kan jag leva med.
Sedan till hoppningen så kändes det bra.
Han var mer avslappnad än sist o därför blev sprången lite jämnare också.
På andra rundan på banan hoppade vi lite större.
Blandat på 120-130.
O jävlar vad han hoppade.
En gång höll jag på att ramla av.
Han skjuter som sagt riktigt, riktigt mkt med ryggen när han hoppar ordentligt.
Riktigt fin, då känner man ju att det finns där.
Riktigt kul med alla fina hästar.
Men samma här - har ju ingen filmare o det är många gånger nu som jag gärna skulle fått det film.
Men jag får leva på att jag vet själv hur bra det känts, haha.

I onsdags var jag o jobbade en hel del i Ödeshög o det blir man fasen helt knäckt av.
Det är sååååå mkt som behöver fixas.
Kommer fasen ta flera månader innan allt är klart.
Men, men...
O i fredags var jag o besiktade min egna bil.
Min jobbarkompis skulle besikta sin egen också så vi tog tiderna efter varann.
Min gick igenom o blev godkänd, men fick lite "bra-att-veta punkter".
O det där kan reta mej allså, fan jävla skitbil.
Min jobbarkompis bil fick inget alls på pappret.
O jag kan riktigt känna hur dålig förlorare jag är allså 😂
Det roliga var att tidigare på natten hade jag lyssnat på en podd där de pratade om dåliga förlorare.
O om att Orup hade slagit sönder Tommy Nilssons tårta för att han bara kom tvåa i melodifestivalen.
Jag skrattade så jag vet inte vad när jag hörde det.
Då tänkte jag på natten att det är ju tur att man inte är sån dålig förlorare.
Sedan blev jag jättesur efter besiktningen för hans bil var "bättre" än min 😂
Hela fredagen var sabbad efter det typ haha.
Naeeevars jag var väl inte sur på riktigt. 
Men irriterad!
Besiktningsgubben påpekade att det var lite rost i lacken o så, o jag kunde inte låta bli att säga "ja den är ju snart 20 år så det är väl oundvikligt".
Snacka om dålig förlorare...
Naee, nog pratat om det! 😆

Imorn är det matmåndag.
Vilket innebär vilodag för hästarna.
På tisdag ska Razzle åka till Eken o hoppa på stora gräsbanan.
Blir spännande.
Får se om tävlingarna kan dra igång snart också 😊 (null)

(null)

(null)

(null)