Fälttävlan i Åkerbo

Hej hej!
Trots mina tvivelaktiga livstecken, så lever jag ;)
Ska berätta lite om tävlingen o helgen, har haft så fullt upp så har inte hunnit skriva ner ordentligt.
Som jag skrev i senaste inlägget så var jag väldigt besviken på Marseilles hoppning och Tärnmins dressyr hemma den senaste veckan.
Har verkligen inte fått nåt att funka.
Men tänkte lite för mej själv att garanterat (!) kmr det vända lagom till tävlingen så att Marseille får katastrofdressyr och Tärnmin misslyckad hoppning.
Det vände... det gjorde det, men endast till det bättre nästan.
Marseille starta först.
Kändes inte alls så bra i dressyren som han gått de senaste dagarna.
Var besviken efter dressyren och kände att det inte på långa vägar var så bra som de tidigare starterna iår.
Men rätt bra poäng fick han ändå! 
49 straff, allt under 50 är jag nöjd med så det var visst inte så tokigt.
Då till hoppningen.
Har tänkt de senaste dagarna att det viktigaste är att vi inte river så mkt så vi inte ens får starta terrängen.
Upp till 4 rivningar kan jag ta men inte mer.
Men det skulle ju vara skönt att hålla sig på 2-3 "endast".
Han kändes fin på framhoppningen, väldigt på men lyssnade ändå bra. 
Så in på hoppbanan och helt plötsligt var vi över sista hindret utan att ha rivit nåt!
Är fortfarande helt paff!
Jag hade aldrig ens tänkt tanken att man kunde rida felfritt, haha.
Så hur som helst, har aldrig känt så bra språng på honom och han var så duktig!
Har låg aldrig varit så nöjd efter en banhoppning med Marseille ;)
Sedan dags för Tärnmin.
Han kändes självklart mkt bättre i dressyren än han gjort senaste tiden, hehe.
Kändes fin under programmet som gav 46 straff, det tyckte jag var bra!
Sen vidare till hoppning som han grejjar precis lika fint och stadigt som han ofta gör numera :)
0 fel och båda hästarna låg allså kvar på sina dressyrstraff.
En tredjeplats med Tärnmin och en fjärde med Marseille så långt.
Terrängbanorna såg bra ut och det var inget särskilt som jag funderade på med nån av hästarna.
Marseille starta först.
Allt kändes verkligen såhäär lätt!!
Var bara att styra och hänga med.
Han går på allt och gör det utan att ens blinka.
Smalhinder, linjer, coffin och bank-studs-häck och allt möjligt.
Det bara flöt på och var nog den bästa terrängrunda vi gjort nån gång.
Enda missen var att jag höll på att få mej en ordentlig flygtur.
Ett hinder som stod mitt uppe på en kulle med nerförslutning direkt efter hindret.
Han gjorde ett jättefint språng men som vanligt när han får syn på att det är nerför hoppar han upp sig lite extra.
Fick sån knuff av sadeln och att det sedan gick nerför direkt efter gjorde att jag hamna på halsen haha.
Men kom tillbaka och hade en bit till nästa hinder så fick tid att få ordning på allt.
Annars gick hela rundan kanon!
Slutade med en tredjeplacering i vår andra enstjärniga start!
Nog för att jag redan från början trodde att Marseille kunde bli en vettig debutanthäst. 
Men absolut inte att vi skulle kunna starta och dessutom bli placerad i enstjärnigt!
Men där ser man, bara man är beredd att lägga mycket tid på det så kan man komma en bra bit på vägen ;)

Tillsist vare det dags för Tärnmins terräng.
Han gick på som om han gjort det här i hela sitt liv och fick en fjärdeplacering ;)
Så jag är mer än nöjd med båda hästarna.
Kan verkligen inte säga annat än att de är riktiga kämpar :)
Återigen den där egenskapen som jag tycker är så viktig, att hästen ska vilja arbeta och vilja göra rätt.
När de verkligen anstränger sig för att vara en till lags, sånna hästar gillar jag :)


Misstänksam som han är, vågade han sig tillslut titta ner i hinken och provsmaka. Tärnmin, 22 år som är väldigt skeptisk till att äta och dricka ur hink ;) fegis!!