Usch..

Idag är jag irriterad.
O egentligen inte av nån särskild anledning.
Men just bara att allt varit så störigt.
Blåst åt helvete mkt, håret flyger i ansiktet.
Jackan sitter obekvämt,
Regnade som fasen så blev dyngsur.
Glömmer saker o måste gå en massa extra ggr.
Allt såntdär!
Till på köpet så har näsan o ögonen runnit konstant o jag har nyst typ 40 ggr känns det som.
Vet inte om allt pollen flugit omkring nu när det blåst kanske.
Hade tänkt rida ut med Kladde men vädret såg inte jättepålitligt ut så körde lite dressyr istället.
O det kändes inte alls bra idag.
Traven känns hyfsad men galoppen var jättestötig o tråkig.
Släppte inte till alls.
Men får väl ge det några dagar nu när hon vilat.
Körde iaf mängder av övergångar mellan gångarterna för att försöka få igång bakdelen o ryggen så hon skulle lätta lite i framänden istället.
Men fick inte riktigt till det,
Nya tag imorn.
Tänkte sen dressyra med Tärnmin också men han var svullen o varm i en kota.
Som hittat liksom, hehe.
Blir inte ens förvånad längre utan ställde bara in honom i boxen igen haha.
Tog Lador istället.
O ja, han är snäll får jag väl ändå säga,
Blåste halv storm o han är bara riden några få dagar o är mer vaken än vanligt då.
Han slängde sig några ggr men inga dumheter.
Knallade på längs fyrkanten 
O det får man väl vara nöjd med.
Mer än så ska han ju inte göra än på ett tag ändå 😊
Annars har jag inte mkt till vaborgsfirande.
Hade lite planer men inget blev av, så jag tänker försöka sova ut inatt,
Eftersom jag jobbade i söndags.
Hoppas på bättre väder imorn,
Trevlig valborgsmässoafton o 1 maj!
(null)
Bromsade för en älg inatt, tidningarna mosade typ radion 😂

Kommentera här: