Fiiin häst

Natten blev lååång, jobbade mellan 1-8 typ..
Körde en massa mil..
Hade sedan lite stallskötsel på morgonen o därefter sov jag.
Kände mej riktigt trött faktiskt.
Sen vakna jag till o var på hugget.
Tärnmin kändes idag jämn i sina hovar så han fick ett ytterst lugnt pass.
Skritt o en liten sträcka jogg.
Kändes som vanligt så om det fortsätter såhär o han inte får tillbaka nån värme är det väl bara köra på igen.
Var väl säkert nåt litet blåmärke i sulan eller nåt ytterst litet som inte passade riktigt 😜
Kladde känns såååå bra!
Det nya bettet, ett Pee Wee verkar hon trivas utmärkt med.
Så fin o loss som hon var idag har jag nog aldrig upplevt henne.
Formade kroppen åt båda håll för minihjälper.
O superlätt i munnen hela tiden.
Inget motstånd alls.
Dock jättepigg o i en galoppfattning gjorde hon ett glädjesprång o pep till o sparkade i luften.
Men hela tiden superlydig!
Ska bli mkt spännnade att se vad vi hittar på om vi kmr ut på lite tävlingar framöver.
Är sååå laddad!
Snälla snälla, låt hästarna va friska ett tag nu..

Inatt ska jag ta söndagsturen på morgonen.
Behöver dock inte gå upp 00.30 som i vanliga fall utan börjar väl framåt 5 hade jag tänkt.
Sen får vi se vad vi ska hitta på under dagen.
Kanske ska köra på lite dressyrpass på banan imorn.
Har inte provat att rida på banan nåt efter vintern än.
Det har inte varit underlag för det men idag såg det vettigt ut så imorn borde det vara ännu bättre.
O på måndag äre tävling!
Ser jag fram emot 😃
Ha en trevlig påsk alla firarnissar! (null)

Kommentera här: