Sikken häst g

WImorn ska Kladde vila!!?
Hur ska jag kunna låta bli ett pass?
Jag försöker allså bara säga att hon är heeeelt fantastisk att rida nu!
Det är så svårt att låta bli att rida henne, haha.
Vill rida varje dag.
Idag hade underlaget tinat lite grann.
Inte mjukt, definitivt inte.
Men inte betong.
Så hade vi två cavaletti på en volt och ett litet lydnadshinder.
O hon var sååå trevlig 😍

Tärnmin fick även han gå samma pass, han har ju latat sig i några veckor nu när skorna hängde på trekvart o hovslagarn var sjukskriven.
Så vi har lite att ta igenom.
O han behöver komma igång o hoppa ordentligt.
Idag stannade han på ett kryss på 50 cm.
Typ som att han aldrig sett ett hinder förr.
Men annars hyfsat arbete 😊

Lador fick en vilodag.
Det är inte så att jag känner att jag måste rida omkring på hårda banan varje dag under den här årstiden.
De går lite lättare pass när underlaget blir såhär liksom.
Jag har ju aldrig nån planerad viloperiod för hästarna.
Det faller sig naturligt när det dyker upp andra saker 😂

Imorn däremot har jag fullt schema.
Varenda minut kommer behöva hållas.
Ska bl.a. ta emot en jäkla massa julkalendrar som ska delas ut på lördag.
Det kmr vara fullt ös.
Så lika bra att gå o lägga sig i tid.
Sömnen lär bli lidande.
Ha det gott allihop 😘

Kommentera här: