En brun i toppform

Hej hopp!
Måste bara börja med att säga att Door är i prima toppform!
Wow vad duktig han varit senaste träningen, o egentligen gångerna före det också.
Han har hoppat riktigt bra senaste tiden o vi sätter mer o mer av sprången fint tkr jag.
Det är mkt vi får repetera men vad han hoppar när vi väl gör allt rätt.
Jag har lite svårt för väldigt fyrkantiga oxrar som kmr snabbt ur sväng.
Får gärna med frambommen då.
Har han inte riktigt med i svängen o kmr lätt lite nära.
O står det är fyrkantig oxer på 130 i svängen med 2-3 galoppsprång på sig så fibblar jag lätt till det. 
Men jösses vad han hoppar när vi väl får till det.
Har aldrig suttit på en häst som hoppar så runt som Door gör när han väl har hela kroppen med sig.
Man sitter verkligen på högsta punkten o han skjuter ju som satan då.
Nu när vi har hittat mer naturligt rätt galopp så blir de flesta anridningarna topp!
Vi repeterade en linje med trippel direkt ur sväng framtill räcke på båge.
O visst nu är ju trippel rätt lätt att komma rätt på men ändå. 
Trots alla repetitioner så fick vi till början på linjen rätt alla gånger.
Det var slutet av linjen som "krånglade" iome att jag inte var tillräckligt snabb i landningen efter räcket då det kom en sånhär fyrkantig oxer bara en halv kortsida efter typ.
Därav repeterade vi många gånger.
Door är en stjärna iaf! 
Går det dåligt nu på tävlingen nästa helg beror det inte på att vi inte har tränat iaf.
Utan isf bli är det nån låsning ifall det händer nåt, för nu jäklar är vi så mkt stadigare på "större" banor också.
Door behöver inte hoppa nåt speciellt innan tävlingen nästa helg.
Räcker att vi hoppar några serverade språng på hemmaplan o trimmar vidare med dressyren.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Spurr känns prima!
Hon hoppade fint på pay & jump för typ två veckor sedan.
Känns redo för 110 nu.
Hoppade toppen på hemmaplan förra veckan o känns riktigt bra.
Dressyrarbetet går framåt också.
Känns verkligen som hon är påväg mot nästa steg nu.
Det har tagit lite tid, o jag vet att vissa inte tror så mkt på den här hästen.
Men jag (o de som jag får hjälp av såklart) ser väl lite bortanför de där bristerna hon har, kvalite finns men den visas inte när hon köttar på i sitt eget fläng 😂
Hon är lite svår o väldigt känslig, men jag är så nöjd med att jag låtit det ta lite tid.
Dock är det här en häst som alltid kmr behöva hjälp att påminnas om vad hon ska göra.
Hon tänker liksom inte själv att hon ska backa av mot hindrena utan man behöver rida henne dit.
Därav kanske det inte kommer bli en såndär självgående läromästare som lär ryttaren rätt.
Men det återstår att se vad som händer.
Jag gillar henne starkt iaf 😊
(null)

(null)


Jag har i början veckan provat en ny sadel!
Bruno delgrange är jag sugen på.
Blir bara mer o mer fast!
Nackdelen är prislappen om jag säger så.
Den kostar så mkt att jag vill helst tänka på nåt annat.
Det föll sig ju så väldigt bra dessutom att min bil har gått sönder just nu!
O det kmr kosta multum att laga den….
20 000 + om jag uttrycker mej enkelt.
Jävligt sura pengar….
Men jaja, vi får se hur det blir med sadelaffären. 
Jag kände att jag vill unna mej den godingen, jag har fan jobbat jävligt hårt för att ta mej hit.
Visst jag har fått bra möjligheter ATT kunna jobba hårt o det är inte alla som får men jag har inte kommit dit av att ligga hemma på soffan om jag säger så…
Men vi får se, sadeln får bli en present till mej själv isf 😊 (null)

(null)

Kommentera här: