Nu sätter vi fart


Hej på er!
Har haft en nästan ridfri vecka.
Door blev behandlad i tisdags.
En strålbensbursa o en bogled.
Inget oroväckande eller nåt, vila i fyra dagar o imorn ska han igång igen.
Därav har jag inte ridit nåt på honom.
Tärnmin trampade på en sten eller nåt häromveckan.
Har varit lite oren så han har vilat.
Kollade honom häromdagen o då såg det mkt bättre ut så idag red jag en sväng igen o han kändes bra!
Sparris har helt enkelt vilat på grund av mej 🙈
Har inte känt att knäet varit redo för några bockresor….
Hon blev riden några få tillfällen av en annan person precis efter att jag åkte av den där lördagen för tre veckor sedan nu.
Dessvärre gav hon den personen en ordentlig resa till backen….:..
Så kände nog att det får vänta tills jag är bättre, därav har hon vilat ett tag nu. 
Ska erkänna att i början av denna vecka var jag lite sämre i knäet.
Tror det är menisken som gör sig till känna.
Har haft mer ont i framsidan o ut mot ena sidan av knäet.
Sedan har de här korsbandssymptomen känts av också i kombination. 
Så jag har inte känt mej fullt så säker att sitta upp på Spurr.
Eller rättare sagt - jag har inte känt mej redo att ramla av igen, hehe. 
Men igår kände jag en tydlig förbättring o idag ytterligare lite bättre.
Så idag var det helt plötsligt dags kände jag!
Eftersom hon är lite speciell att sitta upp har det ju dessutom krävts att jag varit stark nog att skjuta ifrån med det dåliga benet.
O Spurr är inte riktigt som nån handikapphäst att sitta upp på.
Door är ju bara att parkera bredvid "handikapp-stolen" o klättra upp 😂
Men upp kom jag o så red jag en lite stund i alla gångarter.
Det kändes bra. 
Jag vet inte om det är möjligt ens men min plan är att tävla om en månad.
Kanske ska börja hoppa först, haha!
Men målet är iaf att vara igång tills dess.
Inte säkert att det går.
Benet är ju fortfarande som spagetti om det kmr ur läge.
Men det har blivit sån stor förbättring de senaste två dagarna att jag hoppas det fortsätter så.
Vi får se iaf 😊 (null)

(null)

(null)

(null)
(null)

Kommentera här: